perjantai 13. syyskuuta 2019

Ensimmäiset Decot, part 1


No niin, taas opittiin jotain uutta..

Decorative friendship book eli Deco.
Lisää infoa Decosta löydät klikkaamalla tätä.

Noissa Facen askarteluryhmissä lähti pyörimään kaksi Decoa samaan aikaan, ja päätin ensikertalaisena osallistua molempiin.

Ensimmäiseksi minulle saapui tämä Niinan Deco, jossa aiheena oli kaunis Lauri Pohjanpään runo nimeltä Metsän puhelu:

Metsän puhelu

Mielettömänä mä metsään juoksin, kaivaen pääni sammaleen, päästin kaukana ihmisistä suruni viimein vallalleen hillittömästi itkien. Kukkaset heristi korviansa, siellä ja täällä nous pieni pää, toistensa puoleen ne kallistuivat sipisten hiljaa keskenään: katsokaa, ihminen itkee! Orvokit nousivat varpaillensa toistensa takaa vilkuillen, kellokukkaset viestiä veivät, kohta ties koko metsä sen: ihmettä, ihminen itkee! Vanha ja maailmaa nähnyt lintu lauloi verkkaan oksaltaan: ”Hiljaa, vaiti, kun ihminen itkee, ihminen itkee suruaan, hälle on pahoja oltu.” ”Pahoja”, kertasi kukkien kuoro. ”Mitä sä oikein sanoitkaan? Mitä on suru, mitä on paha? Sanohan vielä uudestaan, kuulimme sanat ne vasta.” ”Älkää kysykö”, lauloi lintu, ”paras kun ette voi ymmärtää; Jokainen ihmisten kaupungeissa salaa itkee ja nyyhkyttää, jokaisella on suru.” Vaikeni lintu, vaikeni kukat päätänsä pientä puistaen, niikuin salaista vaaraa vastaa liittyi ne lujemmin yhtehen ja katseli säälien mua.


Decoon osallistui yhdeksän, ja minä olin seitsemäntenä, joten pääsin ihailemaan muiden ihania tekeleitä. 
Itsellä iski idea heti kun runon luin, ja päädyinkin sen toteuttamaan. Valitettavasti mulla ei ollut kuvia mitä oisin voinut tähän käyttää, ja niinpä päätin toteuttaa kortin itse piirtäen ja maalaten. Se ei nyt tyyliltään ihan sovi muiden korttien kanssa, mutta toivon ettei Niina siitä kovasti pahastu.









Niina oli tehnyt myös yhdeksän ATC korttia jokaiselle tekijälle omaksi, ja minä tein tilalle koira-aiheisen ATC-kortin.



Bright side ATC, no282


tämä Deco-hommeli oli oikein kiva, ja odottelen sitä toista Decoa vielä saapuvaksi... innostuin myös sen verran, että haluan ihan ehdottomasti toteuttaa myös oman Decon.


2 kommenttia:

Alku

No niin, pyristeltyäni pitkään vastaan minä nyt sitten vihdoin ja viimein luovutin. Aloitin siis Bloggaamisen... vai onko se Blogaaminen? J...